Uznaje się, że reklama zewnętrzna może być stosowana jedynie jako ta uzupełniająca i wspomagająca. Czy w takim razie jest skuteczna i warto w nią w ogóle inwestować? Jak najbardziej tak, bo chociaż w czasach mediów elektronicznych coraz więcej osób korzysta z dostępu do świata wirtualnego, ten rzeczywisty może być doskonałą odskocznią.
Okazuje się, że reklama zewnętrzna, w tym billboardy czy reklama na przystankach, wciąż cieszy się ogromnym powodzeniem. Fakt, że jej działanie jest lokalne, ale przekaz trafia do znacznie większej liczny potencjalnych odbiorców, niż na przykład banner w sieci czy promocja w mediach społecznościowych. Weź pod uwagę, jak wiele osób może nawet nieświadomie zobaczyć plakat. To wszyscy uczestnicy ruchu drogowego, piesi i kierowcy, kobiety i mężczyźni, osoby w różnym przedziale wiekowym. Oczywiście, należy przy tym pamiętać, że forma reklamy zewnętrznej jest najlepsza dla produktów czy usług uniwersalnych, a nie tych niszowych dla wąskiego grona.
Nie da się ukryć, że reklama zewnętrzna wciąż jest wartościowa, ponieważ nie wiąże się z koniecznością realizacji dużej inwestycji. Jeśli dokonamy analizy wydatków w przełożeniu na efekty, okaże się, że plakaty, ulotki, banery reklamowe czy billboardy są rzeczywiście niedrogą opcją.
Najlepszym rozwiązaniem jest korzystanie ze wszystkich form reklamy, chociaż trzeba przyznać, że nierzadko ta zewnętrzna może być doskonale skuteczna na lokalnym rynku i nie trzeba już inwestować w żadne inne narzędzia przekazu.