Trudno jest wyobrazić sobie wystawę sklepu z odzieżą bez manekinów. Ich obecność nie jest przypadkowa. Nie ma skuteczniejszego sposobu na zachęcenie klientów do wejścia do sklepu niż zaprezentowanie asortymentu właśnie na manekinach. Co ciekawe zasada ta w równym stopniu dotyczy zarówno sklepów z odzieżą damską jak też męską.
Manekiny to popularne, ale też dość specyficzne akcesoria marketingowe. Umiejętnie wykorzystane potrafią nie tylko przyciągać wzrok, ale też znacznie podnosić wyniki sprzedażowe. Nie posiadają cech szczególnych, takich jak włosy czy oczy. I w tym właśnie kryje się tajemnica ich fenomenu. Manekin pozwala klientowi ocenić sposób w jaki stój czy dany element garderoby prezentuje się na ludzkim ciele. Dlatego też warto tworzyć ciekawe stylizacje i tym sposobem dyskretnie podpowiadać klientom ciekawe rozwiązania. To obecnie najefektywniejsza metoda promocji odzieży, wykorzystywana zarówno przez stylistów jak i specjalistów od marketingu.
Istnieje kilka sposobów na wykorzystanie manekinów w przestrzeni handlowej. Mogą podkreślać nastrój, stanowić źródło inspiracji lub pełnić funkcję typowo ozdobną. Wszystko zależy od tego jakie manekiny wybierzemy, a wybór jest naprawdę ogromny. Na stronie takiej jak https://emanekiny.pl znaleźć można przypominające nieco nowoczesną sztukę manekiny typu sky, jak też modele plus size. W okresie świąteczno-noworocznym dużą popularnością cieszą się modele chromowane, które wspaniale podkreślają walory kreacji wieczorowych.
Wybierając ubrania jakie zamierzamy prezentować na manekinach warto mieć na uwadze kilka kwestii. Przede wszystkim pamiętajmy o optymalnym wykorzystaniu tej przestrzeni. Nie ograniczajmy się więc jedynie do ubrań, koniecznie sięgnijmy też po dodatki. Manekin to doskonały sposób na wyeksponowanie torebki, chusty czy bransolety. Tworząc kompozycję warto pamiętać o tym, aby poszczególne elementy nie zasłaniały się wzajemnie, ani nie podkreślały swoich mankamentów.