Nie od dziś wiadomo, że rola węchu w życiu człowieka jest ogromna. Lubujemy się w pięknych zapachach, mamy swoje preferencje, kupujemy perfumy o bogatych nutach zapachowych. Woń kwitnącego jaśminu przypomina nam wakacje u babci, a zapach ogniska przywodzi na myśl harcerskie obozy. Wspomnienia wywołane nagłym pojawieniem się danego aromatu mogą być niezwykle silne. Zdarza się również, że zamiast obrazów z przeszłości z głębi naszej podświadomości uwalniają się emocje. Wiedzą o tym specjaliści od marketingu i sprzedaży, którzy chętnie wykorzystują zapachy, aby oddziaływać na swoich klientów.
Jak przeczytać możemy na stronie https://aromaprojekt.pl/profesjonalne-zapachy-do-pomieszczen/ to, jakich zapachów używa się do aromatyzacji pomieszczeń, w głównej mierze zależy od charakteru lokalu i efektu, jaki chcemy osiągnąć. Niektóre kompozycje zapachowe kojarzyć się mogą z relaksem, kolejne z poczuciem bezpieczeństwa, a jeszcze inne z siłą, energią i witalnością. Dlatego też wyróżnia się kilka podstawowych grup nazywanych rodzinami zapachowymi. Jednych użyjemy bowiem w lokalach spożywczych, gdzie zależeć nam będzie na pobudzeniu apetytu, wprowadzeniu domowej atmosfery, czy też zachęceniu do zakupu produktów. Inne, takie jak zapachy cytrusowe, sprawdzą się w biurach, gdzie priorytetem może być pobudzenie do pracy i poprawa koncentracji wśród pracowników.
Aromamarketing działa więc na ludzką podświadomość. Oddziałuje na emocje i samopoczucie klientów oraz konsumentów bez konieczności stosowania nachalnej reklamy. Skorzystać z niego mogą zarówno sklepy, jak i lokale gastronomiczne, hotele i salony kosmetyczne. Sprawdza się także w branży medycznej, gdzie profesjonalnie dobrane zapachy nie tylko uspokoją i zrelaksują pacjentów, ale są także w stanie zneutralizować nieprzyjemne zapachy i wprowadzić czystą, orzeźwiającą atmosferę. Wybór aromatów jest tak ogromny, że warto znaleźć również coś dla własnej firmy.