Rynek motoryzacyjny dynamicznie się zmienia i powstają coraz to nowe rozwiązania, które mają ułatwić nam prowadzenie własnego samochodu i sprawić, że będzie ono możliwie jak najbezpieczniejsze. Od pierwszego, historycznego już ruchu, jakim było wprowadzenie obowiązkowych pasów bezpieczeństwa, motoryzacja przeszła długą i wyboistą drogę do prawdziwego bezpieczeństwa i komfortu. W ostatnich latach coraz częściej rezygnuje się nawet z tradycyjnego zawieszenia samochodowego, by w jego miejsce postawić układy pneumatyczne.
Ponieważ klasyczne zawieszenie było mało odkrywcze już kilkadziesiąt lat temu i coraz ciężej było w nim coś zmienić i poprawić na tyle, by miało to faktyczny sens. Właśnie dlatego wiele znanych marek zdecydowało się na połączenie układów zawieszenia z pneumatycznymi. To rozwiązanie, choć nowatorskie w przypadku osobówek, także nie jest już zupełnie nowe. Już od lat 90-tych stosuje się je w maszynach drogowych i budowlanych.
Wielkie samochodowe koncerny, takie jak BMW albo Volksvagen, tak jak w tym przypadku: https://thomasmarkt.com/316-touareg-2002-2016, zdecydowały się na poprawienie trakcji w autach osobowych przy pomocy zastosowania pneumatycznych układach zawieszenia. Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania, znacząco redukowane są wstrząsy i drgania, które mogą negatywnie wpłynąć na pewną rękę kierowcy. Sprężony azot wytłumia wszelkie nierówności jezdni i powoduje, że komfort jazdy wydatnie wzrasta. Pomaga również w zachowaniu stałego prześwitu, co jest szczególnie ważne w przypadku aut kombi, które często są używane jako dostawcze.