Biznes i finanse

Marketing zautomatyzowany: co to jest Google Merchant i kampanie programmatic?

Zadajmy pytanie, co to jest Google Merchant? to usługa Google, która umożliwia reklamowanie produktów i usług w wyszukiwarce Google, Zakupach i YouTube.

Kampanie zautomatyzowane (inaczej kampanie programmatic), to zautomatyzowane narzędzia marketingowe, które pozwalają marketerom zautomatyzować zakup cyfrowej powierzchni reklamowej.

Kampanie programmatic stały się koniecznością dla firm, które chcą być konkurencyjne w erze cyfrowej. Korzystając z tych zautomatyzowanych narzędzi, marketerzy mogą zaoszczędzić czas, automatyzując powtarzające się zadania, takie jak licytowanie przestrzeni reklamowej lub zarządzanie kampaniami reklamowymi.

Skoro wiemy, co to jest Google Merchant, możemy wspomnieć, że  to jedno z takich narzędzi, które pozwala marketerom reklamować swoje produkty lub usługi w wyszukiwarce Google, YouTube i Zakupach Google.

Bardziej szczegółowo Kampanie programmatic to kolejny rodzaj zautomatyzowanego narzędzia marketingowego, które pozwala marketerom zautomatyzować zakup cyfrowej powierzchni reklamowej w dowolnej witrynie lub aplikacji w czasie rzeczywistym w oparciu o określone kryteria określone przez marketera

Kompletny przewodnik po zautomatyzowanej reklamie i marketingu

Kampania programmatic to proces wykorzystywania oprogramowania do zarządzania relacjami z klientami. Jest to wykorzystanie danych zebranych od klientów do automatyzacji działań marketingowych, takich jak kampanie e-mailowe, treści internetowe i reklamy.

Oprogramowanie może być wykorzystywane do generowania leadów, utrzymania klientów i profilowania klientów. Składa się z trzech części: narzędzi automatyzacji, które służą do zarządzania zadaniami marketingowymi; zbieranie danych; oraz narzędzia analityczne, które analizują dane zebrane od klientów.

Może być stosowany w wielu branżach, takich jak handel detaliczny, podróże i hotelarstwo, opieka zdrowotna, finanse, produkcja, telekomunikacja lub w każdej innej branży z dużą bazą klientów.

Jakie są najlepsze sposoby kierowania i personalizowania treści?

Pierwszym krokiem do personalizacji treści jest identyfikacja odpowiednich odbiorców. Po zidentyfikowaniu grupy docelowej należy skupić się na tym, na czym im zależy. Na przykład, jeśli ktoś jest zainteresowany nowym autem, może być zainteresowany tym, jakie nowe modele pojawią się w tym roku i jak bardzo wzrosły ceny samochodów w ciągu ostatnich kilku lat.

Wtedy będziesz chciał wybrać format, który najlepiej odpowiada Twoim odbiorcom. Może to odbywać się za pośrednictwem formatów wideo, audio lub tekstowych, takich jak blogi lub artykuły. Następnym krokiem byłoby stworzenie historii, która rezonuje z docelowymi odbiorcami i obejmuje ich zainteresowania, a także pragnienia i potrzeby.

Wreszcie, będziesz chciał korzystać z różnych kanałów dla różnych odbiorców, abyś mógł dotrzeć do nich wszystkich ze spersonalizowanymi treściami w ich ojczysty język. Wiele kanałów oferuje również możliwość kierowania do odbiorców na podstawie ich lokalizacji i zainteresowań. Można powiedzieć, że ważne jest posiadanie konta na każdej platformie mediów społecznościowych, ale jedną z platform, na której należy się skupić, jest Facebook, ponieważ ma ponad 2 miliardy aktywnych użytkowników!

Taktyki zwiększające sprzedaż i konwersje online dzięki programowym kampaniom marketingowym

Powszechnym błędem jest przekonanie, że można zmierzyć jedynie sprzedaż lub konwersję dóbr materialnych. To nie jest prawda. W rzeczywistości marketing cyfrowy otworzył nowe sposoby mierzenia sukcesu produktów i usług, które nie mają charakteru fizycznego, właśnie dlatego dziś możemy korzystać z dobrodziejstw takich jak kampanie programmatic, czy też Google Merchant.

W przeszłości współczynnik konwersji był wskaźnikiem używanym do mierzenia, ile osób faktycznie kupuje produkt lub usługę po zapoznaniu się z reklamą. Im wyższy współczynnik konwersji, tym bardziej skuteczna jest kampania reklamowa.

W kampaniach marketingowych oprogramowania istnieją trzy wskaźniki, których można użyć do pomiaru sukcesu: wyświetlenia, współczynniki klikalności i konwersje. Wyświetlenia odnoszą się do tego, ile osób widzi reklamę bez jej kliknięcia; współczynniki klikalności odnoszą się do tego, ile osób kliknęło łącze w reklamie; a konwersje odnoszą się do ile kliknięć w reklamę prowadzi do sprzedaży, potencjalnych klientów lub rejestracji. Podobnie istnieje wiele wskaźników marketingowych, które można śledzić w celu optymalizacji działań marketingowych — na przykład można użyć współczynników konwersji, aby określić, ilu subskrybentów listy e-mailowej otrzymujesz z każdej kampanii.

 Skoro wiesz już czym są kampanie programmatic, oraz co to jest Google Merchant, nie pozostaje już nic innego, jak wdrożyć te rozwiązania w słowej działania biznesowe i oczekiwać, prawdopodobnego wzrostu efektywności.

Zostaw Odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

16 − 3 =