Technika i motoryzacja

Jakie formalności trzeba spełnić, zanim zezłomuje się auto?

Aby zezłomować pojazd, należy spełnić szereg formalności. Przedtem jednak warto zastanowić się, w jakim miejscu można legalnie go skasować. Udając się do skupu aut w Tarnowie, pozbędziemy się nie tylko samochodu, ale uzyskamy również pełen pakiet informacji na temat przebiegu tej procedury. Po pierwsze należy przygotować dowód rejestracyjny auta. W niektórych przypadkach konieczna może być także umowa kupna sprzedaży, zatwierdzona w Urzędzie Skarbowym. Jeśli samochód jest własnością firmy, obligatoryjnym dokumentem jest również wpis do ewidencji działalności gospodarczej i upoważnienie do skasowania pojazdu dla osoby, która zajmuje się jego wyrejestrowaniem. Ponadto konieczny jest dowód właściciele pojazdu, a w przypadku gdy istnieje jeszcze współwłaściciel- jego pisemne upoważnienie.

Dokumenty, które warto mieć ze sobą

Właściciel pojazdu jest zobowiązany przedstawić wymienione wyżej dokumenty, ale ponadto otrzymuje również zaświadczenia od osoby przyjmującej pojazd. Wśród tych dokumentów znajdują się: zaświadczenie o przyjęciu pojazdu do Stacji Demontażu Pojazdów, unieważnienie dowodu rejestracyjnego oraz tablic rejestracyjnych. Opcjonalnie również unieważnienie karty pojazdu (jeśli taka została wcześniej wydana). To jeszcze nie koniec formalnych procedur. Właściciel pojazdu ma obowiązek wyrejestrować samochód w ciągu 30 dni od momentu przekazania go na złom. Aby tego dokonać, należy zgłosić się do wydziału komunikacji. Ten krok uznawany jest za zakończenie procedury jego złomowania.

Zostaw Odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

dziewiętnaście − dwanaście =