Stare motocykle to nie tylko nostalgia, ale także podtrzymywanie tradycji, która została utracona wraz z pojawieniem się nowych technologii. Klasyczne motocykle mają charakter i osobowość, której nie można znaleźć nigdzie indziej.
– Jest wykonany ze stali, a nie z aluminium, więc jest cięższy i nie radzi sobie tak dobrze jak nowoczesne motocykle.
– Nie posiada systemu wtrysku paliwa, więc aby go uruchomić, trzeba użyć dławika, a następnie wyregulować prędkość obrotową na biegu jałowym za pomocą śruby blokującej przepustnicę.
– Jego skrzynia biegów nie jest zsynchronizowana, więc przy zmianie biegów słychać brzęk. A jeśli spróbujesz zrzucić bieg podczas zjazdu ze wzniesienia, skrzynia będzie zgrzytać i nie wejdzie na bieg, dopóki nie puścimy przepustnicy i nie uruchomimy jej ponownie.
– Musisz ręcznie dopompować opony, zanim na nich zjedziesz; nie ma do tego celu pokładowego kompresora powietrza, jaki mają nowoczesne motocykle.
– Hamulce nie mają ABS-u (systemu zapobiegającego blokowaniu kół) ani żadnych innych elektronicznych ulepszeń; są to zwykłe hamulce, które blokują się, gdy naciskasz je wystarczająco mocno.
Jeśli potrzebujesz podzespołów do swojego pojazdu to znajdziesz je na: https://www.stolmot.com/MZ-ETZ-250-c27.