Zdrowie i medycyna

Jak zwiększyć koncentrację?

Obecne realia i duża ilość obowiązków skłaniają nas często do mobilizowania dodatkowych sił na realizację wszystkich zadań. W takich sytuacjach bardzo przydatna okazuje się zbilansowana dieta, zdrowy styl życia oraz odpowiednia suplementacja. Takie wsparcie dla organizmu stwarza warunki do lepszego funkcjonowania na co dzień i dobrego samopoczucia.

Niezbędny pierwiastek – rola magnezu

Podejmowanie wielu aktywności życiowych oraz towarzyszący temu stres wymagają dobrej kondycji i odporności organizmu. Nie bez znaczenia są wszystkie nasze codzienne nawyki, które w mniejszym lub większym stopniu przyczyniają się do prawidłowego funkcjonowania wielu procesów życiowych. W okresie wzmożonego wysiłku fizycznego oraz psychicznego warto szczególnie zwrócić uwagę na sposób odżywiania oraz suplementację. Codzienne menu powinno być indywidualnie dostosowane do wieku, płci oraz trybu życia i ewentualnych schorzeń. Optymalna ilość witamin i minerałów diecie może mieć niejednokrotnie kluczowe znaczenie w funkcjonowaniu i formie. Przy obniżeniu koncentracji znakomicie sprawdza się magnez, który wpływa także na usprawnienie pamięci. Wspomniany pierwiastek jest konieczny dla prawidłowej pracy serca i mózgu. Preparaty magnezowe dostępne są w tabletkach powlekanych, w proszku a nawet w płynie. Świetnym źródłem magnezu są też produkty zbożowe, orzechy oraz pestki dyni i słonecznika. Dobrze jest zawsze pamiętać, że w okresie zwiększonego wysiłku umysłowego lub fizycznego często zdarzają się niedobory magnezu.

Apteka dyżurna Stargard współpracowała przy tworzeniu artykułu.

Zostaw Odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

5 × 4 =