Dzięki sprzedaży przez Internet łatwiej zachęcić klienta do dokładniejszej analizy oferty sklepowej. Może ją wykonać w dowolnym czasie, miejscu i o preferowanej długości. Ograniczeniem jest jedynie brak możliwości przymierzenia bądź wypróbowania, jak poszczególne cechy wyglądają w rzeczywiści. Mimo to odpowiednie fotografie, opisy produktów i filmiki instruktażowe są w stanie dać klientowi pewne pojęcie o tym, czy dany produkt jest tym, czego szuka.
Decydując się na sprzedaż online, warto wiedzieć, że jest to rynek znacznie bardziej oblegany niż jego lokalny odpowiednik (nawet w skali krajowej). Do sklepu mogą napływać zamówienia z Polski, jak się zza granicy. Należy wtedy zapoznać się z przepisami odnośnie handlu wewnątrz Unii Europejskiej, jak i międzynarodowego. Ponadto konieczne jest właściwy wybór serwera i oprogramowania. Obecnie na rynku istnieją platformy e commerce o różnorodnych parametrach, przystosowane dla małych i dużych przedsiębiorstwa.
Można powierzyć opiekę nad sklepem firmie outsourcingowej, albo postawić na samodzielne nadzorowanie sprzedaży. Konieczne będzie wtedy zapoznanie się z takimi pojęciami, jak: optymalizacja pod wyszukiwarki, konwersja, dropshopping, porzucony koszyk, promocja w mediach społecznościowych, serwer i hosting, podstawa prawna w handlu elektronicznym.
Ze względu na mnogość aspektów, z jakimi związane jest prowadzenie sklepu online, wiele firm decyduje się na pomoc profesjonalnej agencji, która przygotowuje opisy produktów, wykonuje sesje fotograficzne, opracowuje strategie marketingowe, opiekuje się stroną techniczną. Dzięki temu łatwiej skupić się na oferowaniu wysokiej jakości usług i towarów.